Sidor

18 jan. 2011

Garn

Har haft ledig dag :)) Underbart!

Varit in på stan, hör inte till vanligheten kan jag säga. Men sagt och gjort, jag for in och klippte mig kort. Jätte nöjd! Men det är jag alltid när jag går från min frissa. Har gått där sedan - 93 tror :)

Eftersom jag har kommit på att jag älskar att sticka, var jag och besökte Flitiga fingrar, där har jag inte varit in förut.


Jag köpte mig 3 blå garn som jag ska göra sockar av. 100 % ull, så de kommer vi inte att frysa i :)) Garnet heter Fritidsgarn.....väldigt passande för ändamålet! Bild på dom kommer snart hoppas jag, men jag har ett projekt som ligger före. Nämligen en sjal, (Alpaca och milano). Här nedan visar jag början. Var in på Cias garn och köpte det svarta garnet. Och när jag ville köpa trästickor nr 10 till sjalen tipsade hon mig istället att använda rundsticka. Så en sån blev det, med utbytbara stickor. Praktiskt, eller hur?  Har lagt upp mönstret på sjalen, väldigt enkelt mönster! Dock så står det att man ska använda Vivaldi garn, men det har jag provat att sticka med och det var så svårt! Ska lägga upp en bild på den.





Lycka till ni som vågar prova!


2 kommentarer:

  1. Du är alltid fin i håret Kicki! Helt klart har du bra frisör!

    Just nu bloggar jag på två ställen. Kan inte bestämma mig vart jag vill hållla till. Känns inte helt optimalt .....måste bestämma mig snart.

    Du hittar mig just nu på:

    stallslattman.bloggplatsen.se
    stallslattman.blogspot.com

    Hare bra Kicki!

    /Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hallå Kicki!!

    Hur har du det? Dags å blogga lite!!
    Stickat något nytt?

    Hare Bra! /Carina

    SvaraRadera